• Block and unplugged programming can be mutually beneficial: A study of learning activities in a 6th grade class in Norway 

      Heim, Greta; Wang, Oskar Jensen (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2023-04-17)
      In the new Norwegian national curricula, programming and interdisciplinary work have been introduced as two central elements. Furthermore, computational thinking is part of the core elements of the mathematics curriculum. In this paper, we present the findings from a small-scale study within the subjects of mathematics and food and health. The aim was to see if these two subjects could be used as ...
    • Hvor er bevisene? - analyse av bevis i lærebøker i matematikk R2 

      Wang, Oskar Jensen (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2018-06-01)
      I denne oppgaven har jeg analysert tre lærebøker i matematikkfaget R2. Oppgaven begrenset seg til emnet algebra i disse tre bøkene. Problemstillingen er: Hvordan introduseres og brukes matematiske bevis i lærebøker? For å besvare denne problemstillingen ble det utført en mixed methods-studie, altså samlet jeg inn og brukte både kvalitative og kvantitative data. Selve analysen tok utgangspunkt i et ...